★ Det här med att blogga?!

Hrmph... alla vet ju att jag är totalt värdelös att skriva i min blogg, och jag är ännu sämre på att läsa andras bloggar. Mina ben sprattlar, kroppen flänger och ögonen är öppna i ungefär 15 timmar om dagen. Ibland mer, men ändå säger jag att det inte finns tid att skriva. Eller ännu värre... jag säger att jag inte har något att skriva om. Då är frågan; vad fan gör jag under dessa 15 timmar?

Nåväl, för att byta samtalsämne - från det ena till det tredje - från ditten till datten and so on har jag nu börjat min sista termin på lärarutbildningen (Wiihoo). Hur fort har tiden gått egentligen? Typ jättefort då det känns som om det var igår jag satt i "Sigma" med ögonen stora som klot, hakan nedsänkt till golvet och fattade noll. Vad sa människorna för något? Var det verkligen människor och inte utomjordingar som hamnat fel? Pratade de ens svenska? Anyway, idag förstår jag det mesta av vad de säger. Om det är något jag inte förstår (som en av uppgifterna i kursen matematikinlärning som stod på grekiska eller något) då skyller jag på att jag är från arbetarklassen. Vi har tydligen inte samma stora ordförråd som en klass med högre status i samhället.

I alla fall så skriver jag just nu C-uppsatsen tillsammans med en studiekamrat. Så det är bara att hålla tummarna för att det ska gå vägen och att vi blir godkända på första försöket.



// Sandra ♥.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0