★ Det var den fredagen det.

Idag hade jag som sagt ingen skola eftersom att vi bara hade skola måndag - torsdag den här veckan. Istället blev det jobb, vilket jag ääääälskar! Det bästa jag vet är att jobba med barn, tycker att man får sååå mycket tillbaka.

Dagen började superbra! Jag har börjat med en diet för jag vill bli av med lite mage. Tycker jag har jäst lite väl mycket nu under hösten och vintern. Jag har följt den här dieten i två veckor. Första veckan gick jag ner 0,2 kg, ingen höjdare. Jag blev jättebesviken, men samtidigt är det inte vågen man ska gå efter. Den här veckan har det gått bättre för jag har gått ner 1,2 kg. När jag sätter på mig vissa klädesplagg känner jag också att det blivit en förändring, så det känns bra. Brorsan har inte sett mig på ett tag och idag när jag klev in i bilen sa han:

- Har du nya glasögon?
- Näe, svarade jag.
- Men de du har på dig nu ser större ut på ditt ansikte.

Kan ju hoppas att det innebär att det börjar synas lite skillnad på mig också.


Jag slutade jobba 16.30 och då mötte jag upp Mariah och sedan fick vi skjuts hem av mamma. Snälla mamma.

Idag valde jag att ha min "svullodag", vilket innebär att jag får äta vad jag vill. Vi åt rostade mackor med tonfiskröra... mumms.

När vi ätit färdigt kom Sandra och så tittade vi på Avatar. Har haft en kanonkväll.

Förresten... jag var iväg och postade ett brev idag och när jag skulle skriva på framsidan vem avsändaren var, då måste jag ha fått hjärnsläpp. Jag skrev "Avs:" och efter det skrev jag min mailadress. Eller så var det inte hjärnslapp. Det kan vara så att i dagens samhälle så ska ALLTING ske via datorn och Internet, så jag skrev nog bara min mailadress av ren vana. Tur att jag upptäckte det och hann ändra.

En sak till! Min lägenhet är så sjukt kall, så jag måste tända ljus i hela lägenheten på kvällen för att värma upp den innan jag ska sova. Sedan sover jag i pyjamas, strumpor och dubbla täcken. Jag har trott att det bara är kallt för att det är jättekallt ute. Men så ser jag att ventilationsgrejen jag har i vardagsrummet har en STOR glipa, och när jag stoppar dit handen så blåser det riktigt kall luft därifrån. Jag når inte upp till den, så jag kan inte skruva fast den själv. Det ser också ut som om den har gått sönder lite, så det kanske inte går att skruva fast den. På måndag får jag ringa hyresvärden och sedan får vaktmästaren komma hit och fixa det.

Nu ska jag lägga mig och läsa.


Bye bye.


// Sandra ♥.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0