Sandra Häggqvist med Q och utan K

WOHOOOO! Kolla hit kolla hit för nu är det Elin som har ordet .
Tänkte jag skulle förklara för er vilken Sandra är för er som egentligen inte känner henne riktigt lika väl som jag gör.
Jag vet faktiskt inte om jag ska börja med det dåliga eller det bra , det som är bra i det dåliga är att det kanske mindre bra med sandra är så fruktansvärt charmigt så det blir så jävla bra . Men det blir bara bra eftersom det är just Sandra Häggqvist. Hängde ni med ?  ;)

Sandra är en jävla skön brud, jag skulle vilja förklara henne lite som mig , men då måste ja förklara mig själv först och de orkar ja inte. Men hon och jag är typiskt lika varandra. Vi är tex lika frän, cool mm .
En jävligt rolig grej med Sandra , och de kanske är hela grejen som speglar vem hon är , det är att hon faktiskt är korkad , och allt detta på ett bra sätt . Jag skulle kunna dra 5000 exempel på saker som hon gjort som är riktigt korkat. Just nu kommer jag inte på någon .
Dom dumma kommentarerna eller frågorna som kan hoppa ur Sandras mun förstår hon itne själv är korkade, men när jag och Pappa Basti börjar skratta åt henne så ser man Sandra ler och skrattar också , precis som om hon visste att det var korkat vilket hon egentligen inte gjorde.

Inte nog med att hon är korkad på ett charmigt sätt så är hon också jävligt lat på ett fruktansvärt gulligt sätt.
Sandra sitter gärna på samma plats i flera timmar , speciellt om hon fått gjort mysigt och värmt upp platsen lite innan , där kan hon sitta i TIMMAR.
Jag kan dra ett exempel när jag gick upp till henne på morgonen , där sitter hon , med ryggen mot väggen , rumpan i sängen och datorn i knäet. Klockan är då runt 08 på morgonen . Klockan fyra när man återvänder från skolan går man och knackar på hos Sandra, vad sitter där på precis sammam jävla plats, med sitt ruffsiga hår och med sitt vackra leende skiner hon upp som en sol , det är precis som om någon kommer för att rädda henne . HEEJ skriker hon . Nämen hej sandra , ska jag komma och bryta loss dig från väggen eller har du vuxit fast. Hon skrattar och lägger ifrån sig datorn och bryter sig loss för att hämta någonting ur kylen , tillbaka till samma plats åter igen . Men man brukar säga de, vart ska sleven vara om inte i grytan? 

Haha , jag kan faktiskt inte låta bli att skratta åt henne . För när man ska göra något som man måste anstränga sig åt och Sandra inte är på bästa humör finns det alla världens bortförklaringar , behöver ni några så kan ni ringa henne . Hon är expert på det. Dock är dom dålig men dom funkar alltid ;) 

Det hela började med att vi skulle cykla på affären . konversationen löd så här . 

Sandra - Men jag kan inte cykla på min cykel , får så himla ont i puppan då . 
Elin - Men jag kan skjutsa dig på bastis cykel .
Sandra - nej jag kan inte sitta på hans pakethållare , den gör så ont.
Elin - men ta bastis cykel då så kan jag ta din. 
Sandra - Nej men jag kan inte cykla på hans cykel.
Elin - nehe vad är de för fel på den då ? 
Sandra - Men den är så äcklig att cykla på . 
Elin - Ja men ska vi gå då ?
Sandra - Nej jag orkar inte .

I stundens hetta kan man bli lite irriterad på henne men efteråt när Sandra är på bra humör igen kan man skratta tillsammans med henne åt det. 

Där är väl de två sakerna som gör Sandra charmig som person , men hon har så mycket annat också . 
Många har hört henne skratta och som jag säger , det smittar . vilket härligt skratt . Om skratt förlänger livet så har Sandra förlängt mångas, iaf mitt. 
Det som gör Sandras skratt speciellt är väl att hon skrattar när hon precis känner för det . Varför vara diskret ? 
Som en gång när vi var på Försäkringskassan . Vi sitter och väntar när nästa nummer får komma fram , Killen går fram till disken och börjar prata med kvinnan i receptionen, det var inte vilken röst som helst utan en väldigt speciell sådan , jag ställer mig upp på en gång för ja förstod att detta skulle sluta i kaos. Vad gör Sandra Häggqvist ? Hon skriker rakt ut , i asgarv .. Ni vet hur det är , när man ska försöka hålla sig så blir det bara värre.. tårarna sprutade och dreglet näst intill rann . 


Sandra är inte bara rolig bland sin omgivning hon är en fruktansvärt lyhörd människa , undrar man om något , vill prata med någon , har något pinsamt att fråga om så är det bara att fråga henne . Hon ställer alltid upp . Hur många är det som egentligen gör det ? Jag gör det är det många som tänker när dom läser detta . Ja det är det säkert . Säkert många som lyssnar , men säkert inte många som verkligen verkligen lyssnar och bryr sig om så som Sandra gör. Henne kan man ringa när paniken slår in hos en. 

Är det någon vän jag absolut håller hårt om hjärtat så är det Sandra, och för er som är vän med henne . Håll hårt i henne , jag vet att det inte finns många av denna sortens människa . Helt fruktansvärt jävla underbar. 















Sandra står i Garderoben och letar en Kudde , Sebastian är berättarrösten .Detta kan jag tycka är ganska så roligt när Sandra själv inte vet om att hon blir filmad. Och hur djup är garderoben egentligen ? Är detta Narnia ?




Sen har Sandra även gjort en liten raplåt , lyssna på hennes ljuva stämma . En karriär som artist kanske ? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0