★ Jag klarade tentan.

Igår fick jag reda på att jag klarade tentan jag gjorde den 16/1. Hur nöjd som helst.

Jag satt i soffan, gick in på FC för att kolla om jag fått mitt resultat i inkorgen. INGENTING. Jag blev måttligt less i och med att jag visste att några andra som gjort tenta samma dag som mig fick sitt resultat den 25/1, alltså för mer än en vecka sedan.

Av någon anledning gick jag in på Ladok, där våra betyg registreras, och där såg jag att jag hade klarat tentan. Jag SKREK rakt ut. Mamma som stod bakom mig och dammsugade med snabeldraken var nära att få en hjärtattack. Hon stängde av snabeldraken och frågade vad det var. Jag hade klarat tentan! Behöver jag säga att jag blev överlycklig?

Än så länge har jag inte fått veta hur många poäng jag fick. Mailade en lärare förut, så på måndag får jag nog veta. Spännande.

Efter det kom Elin och hämtade mig, vi åkte in till stan och käkade. När vi var på väg hem stannade en gubbe oss och frågade om vi skulle på krogen på kvällen. Nej, sa vi. Då sa han att om vi skrev upp oss på en lista fick vi komma in gratis, och så fick vi ta med oss fem personer var. Lili och Susie skulle tydligen uppträda där också.

Eftersom att vi fick komma in gratis bestämde vi att vi skulle gå ut. Vad säger man? Gratis är gott. Plus att jag självklart måste fira på något sätt att jag klarade tentan. Eller? :)

Ut till Birsta, handla lite vin, sedan hem och göra sig ordning. Hem till Elin där hon och jag hade våran egen förfest. Sedan in på krogen och dansa till stängning!

Det var min fredag.



// Sandra ♥.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0