★ Nya glasögon.

Igår fick jag svar på varför jag alltid blir trött vid 19-tiden på kvällarna, och varför jag väldigt ofta har huvudvärk på kvällarna. Jag har fått sämre syn. Sandra goes trocadero-bottnar.

Igår fick jag en tidig inflyttningspresent av min kära pappa; en synundersökning + nya glasögon. Tag 3, betala för 1. Jag har under lång tid sagt att jag tycker att jag ser lite sämre och att jag kisar med ögonen väldigt ofta.

När synundersökningen var färdig, vilket jag inte förstod att den var, såg jag en tavla med bokstäver framför mig. Allt var suddigt, jag såg inte en enda bokstav. Då säger jag till optikern: "på den här bilden ser jag ingenting, det var väldigt suddigt". Då svarar han: "Ehh, hmm, det är sådär du ser nu i dina glasögon du bär varje dag". Jag fick en chock. Nog för att jag visste att synen blivit sämre, men inte sådär mycket. Min första tanke var: HEJ TROCADERO-BOTTNAR! Under den senaste tiden har jag gjort ren mina glasögon flera gånger om dagen, för att jag av någon anledning ska tro att jag ser bättre då?!

Jag hittade i alla fall två par riktigt fina bågar till dagliga glasögon, och ett par lite större bågar som ska bli mina solbrillor.

Om en månad får jag dom, jag längtar! Tack pappa.

Idag ska jag på Birsta med mamma, så det är väl dags att göra sig ordning.



// Sandra ♥.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0