★ Möblerna är äntligen på hemmaplan.

Nu sitter jag hemma hos mamma och pappa... igen.

Klockan 08 i måndagsmorse kom mormor och Bertil och hämtade mig, för att sedan åka vidare till Skåneland. Närmare bestämt till Kristianstad.

Resan gick bra, dock väldigt mycket trafik på vägarna och ÖSREGN i Stockholm. Det var riktigt längesedan jag såg det regna så mycket som det gjorde då. Det blev till och med djupa vattenpölar på vägen, "vägsjöar" som jag kallar det. En bil körde om oss, och när han körde i vattenpölen stänkte han ner hela Bertils bil. Med hela menar jag verkligen HELA. Man såg ingenting. Det var precis som att en våg svämmade över oss. Jag slutade andas, jag tror till och med mitt hjärta stannade några sekunder. Bertil sänkte farten och styrde bara bilen rakt fram. Man såg verkligen INGENTING. Men bortsett från detta gick allting bra, och jag är djupt imponerad av Bertil som körde nästan 100 mil helt själv. Vi kom fram vid 20-tiden, så resan tog 12 timmar.

När jag öppnade dörren in till min lägenhet, där ingen varit på över två månader, möttes jag av en otrolig värme. Fy sjutton vad varmt det var i lägenheten. Efter att vi plockat in våra saker från bilen gick jag och mormor bort till Elin, där hon och Alex satt och väntade på oss och sedan följde dom med hem till mig för att hjälpa till att packa ner det sista i kartongerna; glas, skålar, gardiner och lite småsaker. Mormor tog tag i toalettstädningen på en gång, så vi hann med väldigt mycket på kvällskvisten.

När vi var färdiga med det så gick vi (jag, Elin och Alex) hem till Elin igen. Jag och Alex skulle sova hos Elin, och mormor och Bertil i min lägenhet. Hemma hos Elin tittade vi på CSI NY och Criminal Minds innan jag lade mig i sängen för att sova.

Morgonen efter, vid 08 tiden, när jag gick till lägenheten hade mormor och Bertil pysslat på ännu mer där inne; putsat fönstren och torkat ur skåpen etc. Dom är så snälla! Bertil och Alex åkte iväg på macken för att hämta släpet vi hyrt, och medan dom gjorde det bar vi ut kartongerna från lägenheten. Sängen och soffan lämnade vi till karlarna. När dom kom med släpet var det bara att börja lasta in alla grejer. Under tiden vi andra lastade in grejerna skurade mormor golven. Hyresvärden var på plats samma dag, så när vi var klara besiktade hon lägenheten på en gång. Allting gick väldigt snabbt, vi kom iväg redan klockan 10. Hade inte besiktningen tagit så lång tid hade vi kommit iväg tidigare till och med.

Den dagen skulle
vi inte åka hela vägen hem till Sundsvall, utan vi skulle övernatta i Stockholm hos Birgitta och Håkan. Mormors syster och hennes karl. När vi kom fram bjöd Birgitta på Fresita, ett mousserande vin som var riktigt gott. Vi var framme vid 18-tiden och efter middagen spenderades kvällen framför TV:n. Det var Allsång på Skansen och Morden i Midsomer.

Idag lämnade vi Stockholm vid 10, och hade regn hela vägen hem till Sundsvall. Klockan 16 var vi framme hos Erica och Peter, där jag ska ha mina möbler tills jag flyttar in i min lägenhet. Förhoppningsvis blir det om tre veckor. Snällt av dom tycker jag! Mamma och pappa mötte upp oss där för att hjälpa oss att lyfta grejerna. När vi var klar gick vi på en liten rundtur på gården och tittade på Ericas konst och deras nykläckta kycklingar. Ja, det är inte Erica som kläckt kycklingarna, utan deras höns. Efter det tittade vi runt i huset för jag och pappa har aldrig varit där förut. Sedan blev det fika och en massa prat.

Återigen ett stort TACK till mormor och Bertil som hjälpte mig att få hem möblerna, till Erica och Peter som låter mig ha möblerna hos dom och till Elin och Alex som hjälpte till med städ och bärhjälp nere i Kristianstad.

Nu är klockan snart 22 och jag ska flörta lite med pappa och höra om jag får se Sjätte Sinnet som visas på TV ikväll.


Mormor i skrattattack när hon provar en inte så jättesnygg mössa.





// Sandra ♥.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0