★ Sveriges sjukvård?!

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5966103.ab

Ska dom ha tumme upp eller tumme ner?

Jag vet inte vad jag ska säga. Inte bara om det som står i artikeln ovan utan det är så många gånger man läser om människor som åkt in på sjukhuset med till exempel magsmärtor, och skickats hem med en diagnos. Senare har dom åkt tillbaka för att dom fortfarande har magsmärtor, dom har fått åkt hem med en annan diagnos.

Människor har åkt in med huvudvärk, fått en diagnos och åker sedan hem igen. Huvudvärken sitter fortfarande i och dom åker tillbaka, men får åka hem med en ny diagnos.

Sedan har det resulterat i dödsfall. Cancer i magen och hjärntumör.

Vad håller den svenska sjukvården på med? Jag vet inte hur många gånger jag läst om sånt här, och jag blir lika förbannad varje gång. Ren jävla lathet skulle jag vilja säga! Fel och engagera sig lite mer i patienterna.



// Sandra ♥.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0