★ Gruppuppgiften i bild.

Idag har vi haft redovisningar hela dagen. Först hade vi redovisning på musiken, det gick bra. Efter det redovisade vi vårat grupparbete. Vi hade skapat en uteplats för skolbarn/dagisbarn. Fungerar för både yngre och äldre barn. 







Längst upp till vänster har vi en liten lekstuga för barnen, och i mitten (till höger om lekstugan) har vi en "syskongunga" som vi kallar det. En gunga där det får plats väldigt många barn på samma gång. Längst upp i högra hörnet har vi en liten skog med granar, grillplats etc. För att det är stimulerande för barn att vistas i en skogsmiljö.

Längst ner till vänster har vi en sandlåda, några äppelträd och vinbärsbuskar så barnen får en möjlighet att smaka lite. Längst ner till vänster har vi en stor och platt asfaltsyta, där barnen får en möjlighet att springa av sig och kanske utöva bollsporter. En stor yta är väldigt viktigt för barn.

Gången ni ser som slingrar sig är en cykelbana. Därför är också den stora asfaltsytan omringad av ett staket, så man inte ska cykla på den ytan. Mitt på cykelbanan ser vi också två cyklar, en liten för dom mindre barnen och en större för dom äldre.

Framför skogen finns en sandlåda med en rutschkana och bredvid ser vi gungor. Det står också ett litet, litet klätterträd alldeles bredvid rutschkanan så att barnen får en möjlighet att klättra. För det tycker dom är riktigt roligt. Alldeles bredvid klätterträdet finns en tunnel man kan krypa i.

Ovanför sandlådan har vi också en liten gräskulle där barnen kan åka pulka på vintern eller göra något annat roligt på.

Vi har även lite buskar för att barnen ska kunna gömma sig bakom dom, det är också väldigt roligt.

Hehe. Det här var en rolig uppgift :)


Nu är man också vaccinerad mot grissjukan! Skulle först inte vaccinera mig, men det är lika bra att göra det.




// Sandra ♥.


Kommentarer
Postat av: Anki

Du har då dålda talanger du i papermaze ;)

2009-11-05 @ 12:55:52
URL: http://lifeanki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0