★ Bestick behövs inte!

Veckan har rullat på. Har varit en intressant innevecka på skolan. Introduktion för våran VFU (Verksamhetsförlagd utbildning) har stått på schemat. Den börjar på måndag.

Jag har dock inte blivit placerad på en förskola, utan jag kommer vara i grundskolan i 5 veckor. Med en etta och en två, kanske att jag skulle få hoppa in då och då i en förskoleklass. Men jag är ju van att hoppa hit och dit och fram och tillbaka nu för tiden. Så det ska inte vara några problem :).

Idag gick vi igenom alla uppgifter vi ska göra under VFU:n, och en sak kan jag tala om: man har absolut inget liv när man går lärarutbildningen. Nåväl, en uppgift gjorde jag klar redan idag. Lika bra att ha den överstökad. Jag skrev om en naturupplevelse jag varit med om, tur man har livlig fantasi.

Men nu till rubriken. Idag på lunchen kom jag på att jag glömt tagit med mig bestick, och cafeterian är av någon anledning inte öppen på fredagar. Så jag kunde inte köpa några plastbestick! Men det stoppade inte mig. Jag värmde min mat i micron och sedan åt jag den med händerna. Nöden har ingen lag och jag var hungrig. Såg förmodligen ut som världens hungrigaste gris som inte fått mat på flera dagar.

Ett stort plus idag var att vi fick sluta redan vid 13, och sedan fick jag och Alda skjuts hem av Christina. Väldigt bra fredag!

Kvällen har spenderats i soffan framför Idol med mamma, och hon ville att "Rahid" skulle få lämna programmet ikväll. Ja, det var väl bra tyckte jag eftersom att det inte finns någon "Rahid" med och tävlar. Jag rättade henne lite snällt genom att fråga om det inte var Rabih hon menade. Och det var det ju såklart.

Nu blir det film, sedan ska jag sova.



// Sandra ♥.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0