★ 14/11 -09.

Veckan har rullat på i all sin glans. Trivs jättebra på VFU:n med barnen och personalen.

Det som har stått i fokus denna vecka är:
- Hur kan du prata svenska när du är från Timrå?
- Är du från Fjällen?
- Kan inte du prata som oss?

Det är väldigt roligt att göra sin praktik i en annan stad.


I torsdags när jag duschade så försvann helt plötsligt duschvattnet, och där stod jag och var långt ifrån klar. Efter att jag vridit av och på flera gånger och det fortfarande inte kommer något vatten bestämmer jag mig för att fortsätta tvätta mitt hår i handfatet, där jag av någon anledning fortfarande har rinnande vatten.

Det gick ju som det gick. Inte så jättebra! Men efter ett tag bestämde jag mig för att det fick vara nog. Var nära att jag kom försent till VFU:n, och det accepterar jag inte eftersom jag alltid är vaken i god tid och har gott om tid på mig. Jag cyklade fort som attan till skolan, och var genomdränkt av svett när jag kom fram. Mysig flicka. Men jag kom i tid.

När jag kom hem hade jag fortfarande inget vatten i duschen, blev snortokig och ringde hyresvärden för att registrera min ilska. Vaktmästaren skulle komma dagen efter. Jag ville ju duscha, så jag gick in på toaletten för att blänga lite på duschen så den skulle förstå att jag var arg. Och vad ser jag då? Det har blivit ett veck på duschslangen så vattnet inte rinner igenom, jag vecklar upp det och vipps så kommer det vatten. Jag vek mig av skratt när jag tänkte på hur korkad jag kan vara ibland, och hur pinsamt det skulle bli när vaktmästaren skulle komma dagen efter.

Så jag skrev en liten lapp till honom där det stod: "Tack för att du kom! Men jag satte på duschen nu på morgonen, och vipps sa det så hade jag vatten igen".


Nu ska jag skicka ett sms till Sebastian och höra vart han tagit vägen, han kommer hem idag efter 4 veckor i Småland. Och ikväll kommer Elin hem efter 4 veckor i Sundsvall.




// Sandra ♥.

Kommentarer
Postat av: sandra

Haha du vettu, bara du som lyckas med något dylikt ;)

2009-11-16 @ 16:15:20
URL: http://beggan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0