Me in a nutshell.

Seriöst, hur dum är jag? Ibland förstår jag inte hur jag tänker... eller OM jag tänker överhuvudtaget. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hela historian är så komisk, och tragisk!

Det började med att jag fick en påminnelse på min elräkning med posten idag, på 1069 kronor. Och jag tyckte inte att det stämde, för jag vet att jag betalat elen. Jag betalar alltid mina räkningar i tid (dom som inte dras via autogiro). Är väldigt noga med det.

Jag ringer mamma och pappa för att berätta för dom. Dom säger att jag inte kan ha betalat den. Jag blir irriterad för jag VET att jag betalat den, jag minns NÄR jag betalade den. Kollade igenom mitt kontoutdrag, det stod ingenstans att jag betalat räkningen. Jag förstod ingenting. Jag minns så väl att jag betalade den, och på fakturan stod det "Betald". Varför skulle jag ha skrivit att jag betalat den, om jag nu inte hade det?

I vilket fall så åker jag och Sandra iväg på Försäkringskassan för att fixa mitt ärende, och när jag kommer hem minns jag att jag skrev ett inlägg här i bloggen i februari att min dag startade med två räkningar att betala. En till e-on och en till Bokus.

Jag letade fram inlägget för att kolla vilket datum det var, den 25 februari. HA! tänkte jag för mig själv, tji fick ni... jag har betalat den. Ringde mamma och läste upp inlägget för henne, hon sa att jag skulle ringa banken för att undersöka problemet.

Så jag gjorde det. Fick prata med en riktigt trevlig tjej. Jag berättade att jag registrerat en räkning till e-on den 25 februari, men att jag nu fått en påminnelse om att jag inte betalat den, även fast att jag vet att jag har det. Så säger hon: "ja, du har registrerat den... MEN du har registrerat räkningen från ditt konto där du inte hade några pengar, inte från kontot där du hade pengar". Min första tanke är WHAT?! Näe, det kan inte stämma. Jag frågade om jag gjort samma sak med räkningen till Bokus, eftersom jag betalade dom samtidigt, skulle inte vara roligt att få en påminnelse därifrån också. Så säger hon: "näe, den betalade du från kontot du hade pengar på". Mitt svar till henne var, efter några sekunders tystnad: "Va? Skämtar du? Hur dum är jag då? Har jag först betalat en räkning från det konto jag har pengar på, och sen gått in där jag inte har några pengar och betalat den andra där?". Hon fnissade lite och svarade ja. Jag frågade henne av vilken anledning jag gjort så, vilket hon såklart inte kunde svara på. Men jag tyckte bara att det var riktigt, riktigt knasigt. Hur tänkte jag? Vad höll jag på med?!

Vi fortsatte prata på i 10 minuter till ungefär, jag är ju en pratkvarn så jag kunde inte sluta prata. Men hon skrattade, så det gick tydligen ingen nöd på henne. Sedan sa hon att hon kunde ändra på banken att jag blev "student" och slipper då betala årsavgiften av mitt bankomatkort. Hoppas jag får en liten slant tillbaka för detta år då =).

Men alltså, hur dumt var inte det här då? Klantigt. Men som rubriken lyder, det är jag i ett nötskal. Nog för att  jag alltid betalar mina räkningar i tid och så, men jag gör rätt knasiga saker. Så egentligen ska jag ju inte bli förvånad över att detta har hänt. Förstår bara inte varför jag gick in på kontot där jag inte hade några pengar och betalade en räkning, där hade jag väl ändå ingenting att göra =).


Det är sådana här grejer som gör mig till en "Mojjan", jag förstår verkligen mina kamrater. Men det är bara idag jag erkänner det... imorgon tar jag tillbaka det.


Ha en superbra fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0