★ Uppspelt.

Det är sjukt. Klockan är över 05, men jag kan inte sova. Är alldeles för uppspelt. Jag känner att flytten börjar närma sig. I och för sig så är det 12 dagar kvar, men alla mina möbler hämtas av flyttfirman på måndag. Så då kan jag inte vara kvar i lägenheten. Eller kan och kan... kanske inte så roligt när det inte finns en enda pinal kvar.

Jag är riktigt uppspelt, längtar med andra ord. Det ska bli riktigt roligt och spännande. Det är inte någon enstaka mil jag flyttar heller, utan det är hela 95 mil. Och jag ser framemot det!

Jag kommer bort från Västernorrland, och hamnar i Skåne. Jag tar tag i saken, gör någonting nytt. Lämnar tryggheten (familj, släkt och vänner) för att söka nya erfarenheter. Och jag ser det som någonting positivt. Man måste våga chansa. Vem vet, jag kanske ångrar mig när jag varit där nere ett tag. Men då är jag i alla fall en erfarenhet rikare. Man vet ingenting förrän man har provat. Eller så kommer jag stormtrivas där nere. Vilket jag tror! Just nu längtar jag bara i alla fall, så mycket att jag inte kan sova.

När jag ser mig omkring i lägenheten så ser jag bara flyttkartonger. Och just nu så lever jag i två resväskor som bland annat innehåller kläder och saker jag behöver ha här tills vi åker den 6 augusti.

Jag tänkte på en sak förut. Min lägenhet är "kopplad" till Skåne på något vis. Det är lite komiskt;
1. En kille skulle hyra den här lägenheten, men flyttade sedan till Skåne.
2. En tjej tog den istället (hon som bodde här innan mig) och hon kommer från Skåne.
3. Mitt ex flyttade till Skåne.
4. Jag flyttar nu till Skåne.

Nu måste jag verkligen försöka sova. Och jag är ju så fruktansvärt trött!


Förresten... kissekatten jag skrev om i förra inlägget är nu hemma hos sina ägare. Så det ordnade sig =).



// Sandra ♥.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0