★ Lite nyfiken.

Sedan Michael Jackson gick bort, har jag fått en och samma fråga av många i min närhet. Och jag har själv upptäckt det, och faktiskt funderat en hel del kring det. Väldigt nyfiken är jag.

När han levde så fick han namnet Wacko Jacko av media. För att han var annorlunda. Eller rättare sagt; One of a kind. Och fler och fler människor hakade på det. Då menar jag alltså inte bara media, utan väldigt väldigt väldigt många människor i hela världen. Listan kan göras lång.

Men NU, när han har gått bort. Eller jag ska säga; när hans show är över. DÅ ändrar sig plötsligt väldigt väldigt väldigt många. Inräknade är media, och många människor till runt om i världen. Hur kommer det sig?!

- Är det för att folk nu upptäcker hur stor han verkligen ÄR?
- Är det för att folk inte vågade stå för det dom tyckte, rädd för att dom skulle klassas som konstiga för att dom tyckte om en man som "våldtog småpojkar" etc?
- För feg för att stå för att dom tycker om en man som är annorlunda, en som inte är någon annan lik?
- Eller för att folk helt enkelt börjat lyssna på hans musik nu?

Jag är väldigt nyfiken. Jag har ALLTID sagt, och jag säger det igen. Michael ÄR oskyldig. Det finns någonting som heter innocent until proven guilty. Han friades från anklagelserna, på samtliga punkter. Hade han varit skyldig hade han åkt dit på en gång. Han friades inte på grund av att han var Michael Jackson, för folk gjorde vad som helst för att få honom bakom lås och bom. Folk gör vad som helst för pengar. Och sorgligt nog så fungerar vi människor så, vi har svårt att stå för vad vi själva tycker och tänker... i vissa lägen.

Visst, jag tycker det är jätteroligt att fler och fler upptäcker hans begåvning. Att fler och fler tar till sig av hans musik och dom budskapen han sänder ut i sina texter. Men jag är fortfarande nyfiken, och det skulle vara roligt att kunna ge ett svar nästa gång jag får frågan.

Det finns ett självporträtt av Michael Jackson, när han var liten. Han sitter intryckt i ett hörn, med en mikrofon i handen, och bredvid honom finns en text från hans sång Childhood:

"Before you judge me, try hard to love me,
look within your heart then ask,
have you seen my Childhood?"

Hans texter är otroligt grymma, och han förmedlar något i allt han gör. Han är världens bästa, och någon jag alltid kommer att se upp till. För mig är det enormt att man kan förmedla det han förmedlar genom sin musik. Enormt!

I slutet av hans sång Will You Be There säger han:

"In our darkest hour, in my deepest despair, will you still care? Will you be there?
In my trials, and my tribulations, through our doubts and frustrations,
in my violence, in my turbulence, through my fear and my confessions,
in my anguish and my pain, through my joy and my sorrow, in the promise of another tomorrow. I'll never let you part, for you're always in my heart"

Grym, grym, grym.


Ha en bra kväll! =)













// Sandra ♥.


Kommentarer
Postat av: karla

jag håller med dig om det du skrev! helt otroligt hur folk kan vara. men som vi pratade om hans anklagelser då sltuar man helt plötsligt gilla honom för de ..väldigt knepigt. han är oskyldig!! det hemska är att allt fint dom sa om honom ppå begravningen kumde dom ha kommit hem fan då han var vid live och funntis där ite försökt utan funntis där och tagit tag i saken . men men han har det bättre där uppe och hoppas att edom lämnar han ifred nu för barnes bästa också så dom slipper höra en massa skit då han är död inte så kul! mj är och förbli bäst för evigt!!!!!!!<3

2009-07-13 @ 19:58:43
URL: http://karlitalatina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0