★ Vi har landat.

Nu är vi framme i Kristianstad! Eller... vi kom fram igår vid 10 tiden. Jag ber om ursäkt till alla som jag lovade att höra av mig till när vi kom fram, men det var fullt upp hela dagen. Och trötta var vi! Resan tog 10 timmar, och jag fick inte en blund i ögonen.

Det började med att vi kramade våra föräldrar och syskon hejdå på stationen, och tåget hann börja rulla innan vi ens hunnit sätta oss. Vi hade ingenstans att ställa vårat bagage. Och vi hade inte lite bagage heller. Åtta stora väskor, fem lite mindre väskor, tre datorer och handväskor. Tillslut låste dom upp ett litet utrymme åt oss inne på tåget där vi kunde ställa allting. Och när vi väl fick sätta oss ner då stannade tåget, och så stod vi still. Då är det något fel på loket, och vi hade inte ens hunnit till Bredsand! Nåväl, tillslut började vi rulla.

Jag trodde att jag skulle kunna sysselsätta mig med att sitta på Internet under resan. Men det fanns inget eluttag på tåget. Tur att jag hade Elins korsordsbok i dataväskan.

Elin och Sebastian lyckades sova en stund i alla fall, men inte jag. Snubben bredvid låg med öppen mun mot mitt håll och snarkade så högt så jag hörde även med hörlurarna på, och när han äntligen vända sig om då tröck han sin rumpa mot armstödet så det trycktes mot min höft. Det gjorde jätteont! Sedan låg han och slog mig med sin armbåge lite då och då. Och efter ett tag började killen mittemot att pilla på mina ben med sina tår. Det var helt omöjligt att sova. Vid 06 på morgonen var det ledigt på platserna mittemot Elin och Sebastian, så då satt jag där resten av resan.

Vi kom fram till Hässleholm lite tidigare än tabellen visat, så där satt vi ute i värmen och höll på att smälta bort. Och när vi klev av tåget där och gick med packningen rasade all min packning. Elin och Sebastian hade redan hunnit gå iväg och såg inte att jag hade problem. Men så kom en snäll japan skänkt från ovan och hjälpte mig ut till mina kamrater. Jag var väldigt tacksam!

Vid 10 var vi framme i Kristianstad, då blev det taxi hem till lägenheterna. Vägrade gå en meter till med packningen!

Då var det bara att ta Sebastians grejer från Elins lägenhet hem till honom, och när vi var färdiga med det kom flyttbilen med mina grejer. Så vi bar kartonger och möbler hela dagen igår. Plus att det var rena rama utlandsvärmen här så det var grymt jobbigt!

När klockan närmade sig 17 upptäckte jag att jag inte sovit på över 31 timmar, så jag däckade på Sebastians soffa. Dock sov jag bara i en timme. Sedan somnade jag någongång innan 02 på natten och sov nog till klockan 13 idag. Så då tog jag igen sömnen!

Idag har vi fixat lite i lägenheten, vi har fått lite ordning här nu. Känns skönt =). Imorgon ska vi nog gå omkring och knäppa lite kort så alla hemma i Västernorrland få se hur vi bor. Kan bli roligt!

Nu ska jag springa över till Elin!



// Sandra ♥.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0